SZC logo

Pápai Szakképzési Centrum

OM kód: 203047/002 | 8500 Pápa, Erkel Ferenc utca 39.

Intézmény logo

Pápai SZC Acsády Ignác Technikum és Szakképző Iskola

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA

Hírek

2024. szept. 1.

• hírek

Iskolánk idén is megszervezte Gólyatáborát a leendő kilencedikeseknek

A gólyatábor első napja az ismerkedés jegyében telt. A közös játékoknak köszönhetően a kezdeti izgalom feloldódott, beszélgetős csoportok alakultak ki. A kellemes ebéd után egy városi játékra hívtuk a tábor résztvevőit.

Játékos formában megadott feladványokon keresztül kellet a város azon pontjait beazonosítani, majd felkeresni, ahol a most kezdődő középiskolás évek alatt egy Pápán tanuló megfordulhat. A városi sétát a nagy meleg kicsit megnehezítette, de ennek ellenére igyekeztek megtalálni a rejtvények megfejtésével kijelölt helyszíneket.

A gólyatábor második napján reggel 8 órakor találkoztunk a buszpályaudvaron. A lelkes csapat gyorsan megosztozott a Tesco által felajánlott finomságokon, majd buszra szállva elindultunk Farkasgyepű irányába.

Sajnálatos módon, a cél előtt belefutottunk egy balesetbe, úgyhogy az utolsó három kilométert gyalogszerrel tettük meg. Így érkeztünk meg a falu központjában található Bakony vadjai múzeumhoz, ahol már várt bennünket a tárlatvezetőnk, aki nagyon színesen elbeszélve mutatta be a Bakony állatvilágát, fűszerezve előadását történetekkel. Mindenki nagy figyelemmel hallgatta, élvezettel figyelte a bemutatót, melynek végén sok kérdést szegeztek az előadónak, aki lelkesen és nagy szakértelemmel válaszolta meg azokat.

A szomszédos Falu és iskolamúzeum volt a következő állomás, ahol megismerhettük, milyen is volt régen, úgy a századelőn egy falusi iskola, hogy nézett ki, milyen volt a berendezése, milyen eszközöket használtak. A másik teremben pedig a falusi élet mindenapjainak használati tárgyaival, berendezéseivel találkozhattunk, és segítséget kaptunk abban is, hogy megismerjük azokat az eszközöket is, amikkel manapság már nem találkozhatunk.

Utunk következő állomása Németbánya Pisztrángos tava volt, melyet egy 3 km-es erdei sétával értünk el. Közben megcsodálhattuk a Bakony szépségét a kanyargós úton, figyelhettük a madarak énekét, az erdő rezdüléseit, gyönyörű növényvilágát. A tóhoz érve megpihentünk, elfogyasztottuk a maradék italokat és elemózsiát, közös fotókat készítettünk, majd indultunk visszafelé. Útközben játékos feladatok színesítették a sétát.

Visszatérve Farkasgyepűre betértünk a Nimród étterembe, ahol frissítő italokkal, finom ebéddel vártak bennünket.

Az ebéd után buszra szálltunk, és nagyszerű élményekkel gazdagodva tértünk vissza Pápára, és így egymást megismerve izgalommal várjuk a tanév kezdetét.

GALÉRIA

Iskolánk idén is megszervezte Gólyatáborát a leendő kilencedikeseknek

Gólyatábor 1..jpg
Gólyatábor 5.jpg
Gólyatábor 3 (1).jpg

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Iskolánk második alkalommal szervezett Demencia gondozó szakmai képzést

A tegnapi nap folyamán a képzésben részt vevő 11 fő sikeres képesítő vizsgát tett. Eredményükhöz gratulálunk!

2024. júl. 18.

A diáknap keretében városi túrán vett részt 30 tanuló

Pápa egyházi, történelmi múltjával ismerkedett a csapat Györke-Horváth Tünde vezetésével.

2024. jún. 24.

Utazás Dunaszerdahelyre a Rákóczi Szövetség sikeres pályázatával

2024. június 6-án a Pápai Szakképzési Centrum Acsády Ignác Technikum és Szakképző Iskolájának 16 diákja és 3 pedagógusa utazott Dunaszerdahelyre a Rákóczi Szövetség sikeres pályázatával, hogy közösen ünnepeljék a Nemzeti Összetartozás Napját és megismerhessék az ott élő magyar közösség hétköznapjait, életét. Buszunk az iskola elől indult 8 órakor.

2024. jún. 10.

Partnereink

SZC logo

Pápai Szakképzési Centrum

Pápai SZC Acsády Ignác Technikum és Szakképző Iskola

8500 Pápa, Erkel Ferenc utca 39.